Înainte ca Warner Bros. să împlinească 100 de ani anul acesta în mai, Chermayeff & Geismar & Haviv au creat identitatea companiei-mamă Warner Bros. Discovery în 2022, inclusiv noul logo WB de tip scut care a inspirat cele mai recente designuri. Din mai 2023, noul logo va deveni oficial pentru brandurile din familia Warner Bros. accesibile mediei.
Acesta este al doilea redesign prin care trece logo-ul Warner Bros. în ultimii patru ani, după ce nu mai fusese actualizat din 1993.
În redesign-ul din 2019, condus de partenerul Pentagram, Emily Oberman, eticheta de tip bandă de pe scut a fost eliminat și aceasta lipsește și în cel mai recent design creat de Chermayeff & Geismar & Haviv.
Inspirat de emblema Warner Bros. din 1948 – pe care partenerul de studio și designerul Sagi Haviv o descrie ca fiind „sinonimă cu creativitatea cinematografică” – Chermayeff & Geismar & Haviv au încercat să rafineze designul. Studioul a avut în vedere eliminarea elementelor mai „învechite” ale scutului din 1948, cum ar fi „dimensiunea și colorarea gradientului”, spune Haviv, preferând în schimb „geometria redusă, curbele streamline și culorile mai aprinse”. În timp ce scutul anterior era tridimensional, noul scut este plat.
Haviv spune că procesul de redesenare a implicat „egalizarea greutății literelor W și B cu grosimea liniei scutului”, ceea ce urmărește îmbunătățirea „consistenței grosimii liniei”. Unul dintre principalele obiective a fost de a face fiecare element al simbolului mai armonios, rezultând „un simbol unitar și intemporal” adaugă el.
De exemplu, în logo-urile anterioare, litera B crea o gaură în colțul din dreapta sus al iconiței, dar acum, după ce a fost redesenată, se potrivește perfect în scut.
Studioul a creat două versiuni diferite ale scutului: o versiune solidă care va fi utilizată în principal pentru comunicarea corporativă și o variantă conturată care va promova conținutul său de filme, televiziune și jocuri. Ambele sunt concepute să poată fi adaptate la culorile și texturile de fundal ale conținutului creativ, ceea ce, spune Haviv, oferă „un suport constant pentru artiștii vizuali din familia de branduri Warner Bros.”.
„De exemplu, pe un poster de film cu Elvis Presley, se va potrivi un scut de aur, dar albastrul poate să nu se potrivească, în timp ce pe un poster cu Batman, se potrivește mai degrabă doar un scut roșu”, spune Haviv.
Deoarece typeface-ul existent al Warner Bros. a fost influențat de designurile Pentagram din 2019, Chermayeff & Geismar & Haviv au creat un nou typeface personalizat numit Warner Bros. Bold Condensed, desenat cu caracteristici similare literelor WB revizuite din scut. Haviv o descrie ca fiind un „sans-serif puternic” care apare în majuscule pentru wordmark, adăugând că „accentuează curbele literelor rotunjite”, cum ar fi P-urile, B-urile și R-urile. Actualizarea tipografică urmărește și îmbunătățirea legibilității, potrivit lui Haviv.
„Strategia de a construi un echilibru între o tradiție moștenită și de a stabili legături cu o marcă comercială modernă și eficientă a fost o provocare cheie”, spune Haviv.
Scopul principal a fost acela de a crea „un identificator atemporal” care rezonează cu trecutul prin culorile și silueta sa, fiind totodată compatibil cu conținutul contemporan și „în mediul digital și nu numai”, adaugă el.