fbpx

Înregistrează-ți compania și primești 100 lei bonus🔥

Tips & Tricks pentru identificarea candidatului potrivit în domeniul creativ atunci când începi recrutarea

Am pregătit pentru tine câteva sfaturi esențiale pentru a face alegerea corectă a unui candidat pe postul de creație și îți oferim mai jos câteva tipsuri pe care le poți urma atunci când începi recrutarea.

Dacă lucrezi în domeniul HR sau doar vrei să angajezi sau să colaborezi cu un creativ pe posturi precum design grafic, webdesign, grafică de ambalaje, modelare 3D, scriere de conținut, ilustrație sau alte subdomenii din zona creativă digitală, acest articol îți va aduce un plus de claritate.

1️⃣ Portofoliu prezentabil

Un portofoliu prezentabil sau chiar impecabil este probabil cel mai important detaliu.

Analizează lucrările anterioare ale creativului pentru a înțelege stilul și abilitățile lui creative. Caută diversitatea și inovația în proiectele pe care le-a avut în până acum, pentru a-ți face idee și despre adaptabilitatea creativului. Vezi ce prezența are în online, cum comunica în social media și dacă are un website bine definit. Pe lângă profilurile de Facebook și Instagram, un bun exemplu de prezența profesională este Linkedin.

2️⃣ Abilități tehnice

Asigură-te că un creativ are abilitățile tehnice necesare pentru a se potrivi cu cerințele postului tău.

  • De exemplu, dacă ești în căutarea unui web designer, fii atent/ă dacă printre skill-urile creativului se numeră măcar unul dintre programele următoare: FigmaSketch, Webflow, Adobe XD, Marvel, Wix, WordPress.
  • Dacă eșți în căutarea unui brand designer, asigură-te că în skill-urile creativului se numără programe ca Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Corel Draw sau alte programe asemănătoare.
  • Dacă ești în căutarea unui motion designer, nu ar trebui să lipsească din skill-urile lui programul After Effects din suita Adobe.
  • De asemenea, pentru un video editor, programe precum Adobe Premiere PRO, Final Cut sau DaVinci sunt esențiale.
  • Iar dacă ai nevoie de un artist 3D pentru previzualizarea unui produs sau al unui design de interior, printre skill-urile acestuia sigur se vor enumera cunoștințe în Blender, Cinema 4D, 3D Max, Sketchup sau Revit.

Bineînțeles, în final contează rezultatul și mai puțîn programele utilizate dar important este să îți găsești specialistul pe domeniul respectiv. După ce ai încheiat contractul cu un creativ, nu încerca să îl încarci cu taskuri diferite de nișa lui pentru că nu vei obține performanțe satisfăcătoare. Dacă, de exemplu, jobul este pentru web design, nu îi cere creativului să livreze și animații video.

3️⃣ Comunicare

O persoană comunicativă este esențială în lumea creativă.

Verifică modul în care candidatul își exprimă ideile și cum gestionează feedback-ul. Comunicarea ineficientă poate strica un proiect oricât de creativă ar fi ideea din spatele lui. De asemenea, fii atent/ă la modul cum abordează stabilirea primului interviu și promptitudinea în care îți răspunde la email sau telefon.

Cei mai mult creativi se îndrăgostesc de proiectele lor iar dacă în urma feedback-ului, care poate fi constructiv, primești răspunsuri inexplicabile sau refuzuri categorice, ar trebui să te gândești de 2 ori înainte să continui colaborarea.

4️⃣ Adaptabilitatea la schimbare și versatilitate

În mediul creativ, schimbarea este singura constantă.

Asigură-te că acel creativ cu care vrei să închei colaborarea este deschis la idei noi, se adaptează rapid și este dispus să învețe continuu. Îți poți da seama imediat și din cele mai recente lucrări pe care le are în portofoliu. Nu trebuie să fii la curent cu noile tehnici și stiluri în graphic design că să recunoșți un stil învechit.

5️⃣ Spirit de echipă

Un spirit colaborativ este crucial pentru proiecte reușite în lumea creativă.

Verifică dacă candidatul a lucrat în trecut și în alte agenții de creație și ce vechime a acumulat între timp. Așa îți poți face o idee și despre modul lui de lucru în echipă. Întrebările despre experiența lui în proiecte de grup pot dezvălui multe și îți poți da seama dacă noul candidat se poate integra în echipa ta cu ușurință.

6️⃣ Pasiune și motivație

Pasiunea și motivația pot aduce un plus de energie în echipă și pot evidenția angajamentul lui față de job.

Întreabă-l despre proiectele personale sau inițiativele lui creative. Vezi ce clienți a avut în trecut și ce clienți are în prezent. Întreabă-l care dintre proiectele pe care le-a avut i-au plăcut cel mai mult și de ce. Dacă îi plac provocările și dacă se adaptează ușor brandului fiecărui client. Asta te va ajută să îți faci o idee despre câtă pasiune pune în proiecte și dacă rămâne motivat.

7️⃣ Teste practice

Dacă ți-ai făcut deja lista scurtă cu creativii favoriți dar încă nu ești sigur/ă cu care vrei să mergi mai departe, le poți da un mic test/proiect pentru a le evalua abilitățile în practică. Asta ajută să îți faci o idee și despre modul în care lucrează și cum gestionează un brief de creație. De asemenea, îți poate oferi o perspectivă mai profundă asupra modului în care abordează provocările concrete. Desigur, acest lucru se pretează mai degrabă juniorilor în domeniu iar probabil cei seniori nici nu sunt dispuși să participe la un astfel de test.

Sperăm că toate aceste sfaturi să îți ofere o claritate mai bună atunci când ești în căutarea unui creativ pentru jobul tău full-time sau freelance.

Împărtășește cu noi în comentarii ce alte sfaturi pentru identificarea candidaților creativi folosești și ce rezultate ai avut 😊

Credit foto: @peshkovagalina

Lasă un comentariu

Vrei să fii la curent cu noutățile?

Abonează-te la newlsettere și vei primi articole periodice din domeniul creativ.