fbpx

Cum să folosești “efectul Ikea” în atragerea clienților

Tu ai auzit de ,,efectul Ikea,,? Acesta se referă la faptul că oamenii dau o valoare mai mare lucrurilor pe care le fac ei înșiși, din cauza efortului euristic.

Studiind fenomenul, cercetătorii au descoperit că atunci când oamenii asamblează un simplu mobilier de la Ikea, construiesc lego sau fac păsări din origami, oferă acestora o valoare egală cu produsele realizate într-un mod profesionist de specialiști în domeniu.

Se mizează pe faptul că întotdeauna munca duce la pasiune!

Mai poți observa aceeași tehnică aplicată și pe platforme precum Pinterest.

Pinterest permite utilizatorilor săi să-și construiască acele panouri cu poze iar munca pe care un utilizator o face pentru a sorta pozele perfecte, îl face să aprecieze și să crească valoarea platformei.

Atunci când vei permite clienților tăi să-și creeze propriul produs sau să și-l personalizeze vei observa cum aceștia vor fi dispuși să plătească mai mult decât în mod normal, crescând artificial valoarea produsului.

Ai observat și alte situații în care s-a folosit ,,efectul Ikea,,?

Vezi și articolele de mai jos

INOVEO, Branding

25 mart. 2024

5 motive pro brand in portofoliu

Competiții

12 mart. 2024

The Alternative School lansează Future Proof Creativity: How to brand

Graphic Design trends

30 ian. 2024

Top 8 trenduri în materie de graphic design pentru anul 2024

Recrutare

5 ian. 2024

Tips & Tricks pentru identificarea candidatului potrivit în domeniul creativ atunci când începi recrutarea

Vrei să fii la curent cu noutățile?

Abonează-te la newlsettere și vei primi articole periodice din domeniul creativ.